Hopplöshet

Anledningen till att det är så tyst från mig är för att jag helt tappat hoppet. Jag vet att vi är unga, att vi har stor chans att få barn. Men just nu känns allting helt jävla hopplöst. Mensen kom i måndags, så vi misslyckades med vår första Gonal-F behandling. Det gör ont i mig att veta att vi inte får göra IVF förrän om fyra år, och om vi inte lyckas med Gonal-F så måste vi vänta den tiden. Allt känns kört.
 
Om jag var fyra år äldre hade vi fått gått igenom IVF nu, och förhoppningsvis ha lite högre chans att lyckas. Men nu är vi fast, fast i livet och fast i den ofrivilliga barnlösheten. Jag vill ha en paus nu från detta, och i september när fertilitetsmottagningen öppnar igen efter sommaren så får vi ta ställning till om vi ska fortsätta eller inte. Just nu vill jag inte, men jag vet att det är för att jag fortfarande är inne i den sorgebubblan en hamnar i efter ett misslyckande. 
 
Den nya regeln om åldersgräns är ren diskriminering. Vem fan bestämmer att jag skulle vara sämre mamma än en som är fyra år älde? Bullshit om jag får säga det...
1 Anonym:

skriven

Hej! Hittat hit då vi befinner oss i samma sits. Fast jag är 33 så tiden börjar springa iväg. Ett hopp du kan tänka på iaf är att statistiken säger att de flesta par brukar bli gravida efter tre hormonssprut- behandlingar, så bli inte allt för nedslagen att det inte funkade första försöket. På't igen bara 💪🏼 Plötsligt händer det! :)

Svar: Hej! Tack så mycket för din kommentar. Ja jag får försöka tänka så, trots att det känns så hopplöst. Skönt att få lite pepp från andra :)
Lycka till till dig/er! :)
vitrorpamirakel.blogg.se

2 Anonym:

skriven

/Sophia (glömde jag skriva)

3 Anonym:

skriven

Hej! Jag hittade den blogg eftersom jag själv har pcos och barnlängtan. Är 35 år och har en dotter på 6 år men nu har vi försökt sedan dess att få ett syskon och det har inte lyckats. Jag har valt att inte fortsätta med hormonbehandling eftersom jag mår så dåligt av dem. Men det jag egentligen vill berätta om är hur jag lyckats få regelbundna menscyklar och naturlig ägglossning (kollar med sticka) och det som hjälpt mig är att äta lchf-kost dvs mat utan snabba kolhydrater. Det tog ca 4 månader för mig att få igång ägglossningen men så länge jag håller mig till kosten verkar det fungera! Är överviktig (som många med pcos) och viktnedgången går ganska sakta men på 9 månader har jag gått ner till ett BMI på 29. Att äta mat som inte ger kroppen hög insulinpåverkan har hjälpt mig otroligt mycket och du har säkert hört talas om eller testat själv men jag ville bara berätta min historia och hoppas att den kan hjälpa dig och inge lite hopp.
Innan jag fick min dotter åt jag också lågkolhydratkost och jag tror att det var det som gjorde att jag blev gravid då, hoppas nu att det ska gå även denna gång och att jag nu inser att min kropp inte klarar av viss mat.
Stort lycka till med era försök!
Mvh Anna

Svar: Hej Anna! Tack för din kommentar. Vad tråkigt att ni inte lyckas, PCOS förstör verkligen ens liv... Angående LCHF så har jag testat det, men min mage klarar inte av den maten tyvärr. Min mage la av helt och jag hade ont ständigt! Så jag slutade med det, och äter istället "vanlig" husmanskost och väldigt mycket grönsaker och frukt. Det verkar hjälpa för mig, jag har gått ner 15 kilo nu iallafall och har BMI på 30. Mensen kommer nu varje månad, men om jag har ägglossning igen eller inte, det vet jag inte. Stickor funkade inte ens när jag visste att jag fick ägglossning...
Tack för din kommentar, och LYCKA TILL!
vitrorpamirakel.blogg.se

Kommentera här: